"Hyviä puolia tässä on, että moottorista saadaan aina paras tehoalue kättöön, koska välitys suhde (jota muissa, vaihteellisissa vaihdetaan vaihteiden avulla)" Tuo on kylläliibalaabaa.. näin skootterinkäyttäjänä olen kironnut sitä, ettei skootteria saa kulkemaan samanlailla kuin perinteistä mopedia. Viilauksilla lja välityksiä vaihtamalla sai 70 kmh. 90 läppäpytyllä 120 kmh. Variaattorissa vaan loppuu kapasiteetti ja sehän harmittaa kun tekisi mieli saada skode kulkemaan ilman syyria investointeja.
Täällä voi olla jotain sytytyksen säätämisestä sekä cdi ja kärjellisille. Lisäksi voisi olla paaljon lisää kuvia joka auttaisi näiden ohjeiden toteuttamista. Muuten on kyllä hyvät ja hyödylliset sivut.
mulla ciantco super sport 50cc 4t kone 139qm?19mm kaasari.72cc pytty vakiokansi mittarin mukaan50km/h puolikaasulla loppu booaa 90 pääsuutin kertokaa missä vika neulaakin olen säätänyt
hei mulla on vakio ja etu ratas on 11 ja takaratasta en muista ni et se kulkee nyt sen 55km/h ja tahtoisin sen kulkee jotai 60 - 65 ja kiihtyis iha vaa vähä paremmi ni kannataisko ostaa vaa isompi eturatas joku 12 tai 13 ? (kaks viikko sitte ostin mopon) laitoin tän jo tonne sunVälitykset sivulle mut aattelin laittaa viel tähäkki ku haluisin vastauksen
tarvitsen kipeästi apua !!ostettiin minulle noin 1-2 kuukautta sitten mopomönkijä käytettynä,goes s 50.Aluksi toimi moitteettomasti ja on muutenkin oikein hyvässä kunnossa.Noin 3 viikkoa sitten mönkijä alkoi hyytyilemään ja välillä sammumaan, hyytyessä/sammuessa booaa ja siinä vaiheessa ei auta kuin vetää sivuun,antaa olla pienen hetken (joku 5 sekuntia) ja toimii taas.se tekee tota usein,välillä on päiviä kun toimii normaalisti ja sitten se taas tekee tuon. Toissapäivänä mönkijä hyytyi tielle,pysähdyin ja vaihdoin vapaalle ja annoin kaasui,kävi tyhjäkäynnillä moitteettomasti. Kun kokeilen lähteä liikkeelle mönkijä ei suostunut liikkumaan kunnollaja kun lähti niin meni sitä 25 km/h... Mönkijään on vaihdettu tulppa,ilmanputsaria puhdisteltu useaan otteeseen,kaasarin neula nostettu ja seoksia säädetty. Avasimme myös variaattorin ja katsoimme sisällön,yllätykseksemme variaattorissa ei ollut prikkaa,vaikka olimme ensimmäisiä jotka variaattorin ovat avanneet? Kertokaa siis,mistä vika voi olla peräisin? Miten voi korjata ? Ehdotuksia ??
Hyvä sivu vaikkakin aika pinnallisesti käsitelty kaasarin toimintaa jne. Ja kieliasu karmea. Ei voi olla noin vaikeaa kirjoittaa lukukelpoista suomea kun ei tuota tekstiä niin kauhean montaa riviä ole ;)
täääl suurin on on täyttä paskaa
VastaaPoista"Hyviä puolia tässä on, että moottorista saadaan aina paras tehoalue kättöön, koska välitys suhde (jota muissa, vaihteellisissa vaihdetaan vaihteiden avulla)"
PoistaTuo on kylläliibalaabaa.. näin skootterinkäyttäjänä olen kironnut sitä, ettei skootteria saa kulkemaan samanlailla kuin perinteistä mopedia. Viilauksilla lja välityksiä vaihtamalla sai 70 kmh. 90 läppäpytyllä 120 kmh. Variaattorissa vaan loppuu kapasiteetti ja sehän harmittaa kun tekisi mieli saada skode kulkemaan ilman syyria investointeja.
Täällä voi olla jotain sytytyksen säätämisestä sekä cdi ja kärjellisille.
VastaaPoistaLisäksi voisi olla paaljon lisää kuvia joka auttaisi näiden ohjeiden toteuttamista. Muuten on kyllä hyvät ja hyödylliset sivut.
Tääl vois olla 4-tahti moottoreist viritys ohjeita ym.
VastaaPoistamulla ciantco super sport 50cc 4t kone 139qm?19mm kaasari.72cc pytty vakiokansi mittarin mukaan50km/h puolikaasulla loppu booaa 90 pääsuutin kertokaa missä vika neulaakin olen säätänyt
VastaaPoistaootko ottanu kurit pois?
PoistaVuoto..?
Poistahei mulla on vakio ja etu ratas on 11 ja takaratasta en muista ni et se kulkee nyt sen 55km/h ja tahtoisin sen kulkee jotai 60 - 65 ja kiihtyis iha vaa vähä paremmi ni kannataisko ostaa vaa isompi eturatas joku 12 tai 13 ? (kaks viikko sitte ostin mopon) laitoin tän jo tonne sunVälitykset sivulle mut aattelin laittaa viel tähäkki ku haluisin vastauksen
VastaaPoistaVoi olla iha perus selostukset mopon rakenteesta ihan kokonaan
VastaaPoistamiten nelitahteja voi virittää ilman huomattavia lisäkustannuksia?
VastaaPoistaMinulla on mopo :)
VastaaPoistatarvitsen kipeästi apua !!ostettiin minulle noin 1-2 kuukautta sitten mopomönkijä käytettynä,goes s 50.Aluksi toimi moitteettomasti ja on muutenkin oikein hyvässä kunnossa.Noin 3 viikkoa sitten mönkijä alkoi hyytyilemään ja välillä sammumaan, hyytyessä/sammuessa booaa ja siinä vaiheessa ei auta kuin vetää sivuun,antaa olla pienen hetken (joku 5 sekuntia) ja toimii taas.se tekee tota usein,välillä on päiviä kun toimii normaalisti ja sitten se taas tekee tuon. Toissapäivänä mönkijä hyytyi tielle,pysähdyin ja vaihdoin vapaalle ja annoin kaasui,kävi tyhjäkäynnillä moitteettomasti. Kun kokeilen lähteä liikkeelle mönkijä ei suostunut liikkumaan kunnollaja kun lähti niin meni sitä 25 km/h... Mönkijään on vaihdettu tulppa,ilmanputsaria puhdisteltu useaan otteeseen,kaasarin neula nostettu ja seoksia säädetty. Avasimme myös variaattorin ja katsoimme sisällön,yllätykseksemme variaattorissa ei ollut prikkaa,vaikka olimme ensimmäisiä jotka variaattorin ovat avanneet? Kertokaa siis,mistä vika voi olla peräisin? Miten voi korjata ? Ehdotuksia ??
VastaaPoistaHyvä sivu vaikkakin aika pinnallisesti käsitelty kaasarin toimintaa jne. Ja kieliasu karmea. Ei voi olla noin vaikeaa kirjoittaa lukukelpoista suomea kun ei tuota tekstiä niin kauhean montaa riviä ole ;)
VastaaPoistaJos reikälevyn ottaa pois nii tarviiko vaihtaa tai muuttaa jotakin muuta esim suutinta?
VastaaPoistaPaljon derbi menis vakio pytylla jota ei ole viilattu 13-65 väleillä ja kurittomalla vakio putkella
VastaaPoista