keskiviikko 30. kesäkuuta 2010

kuristusten poisto, kaasutin

 Lähes poikkeuksetta mopot ovat kaasutinmoottoreita, ( poikkeuksina diesel-mopoautot ja ruisku syöttöiset, joita siis, pieni osa). Jotta moposta saataisiin tehoa, vaatii bensaa.(...oikeastaan, bensa-ilmaseosta) palokammiossa jossa se palaa nopeasti tuottaen energiaa eteenpäin liikkeelle. jostain muualta lisää aiheesta. Kuitenkin, tärkein asia jotta bensa saadaan tankista palokammioon on kaasutin, jossa bensa "sumutetaan" ilman sekaan ja kyseinen tavara imaistaan moottoriin. Kaasutinta on ERITTÄIN helppo kuristaa, laittaa pienen kaasuttimen kiinni, jolloin mopo ei saa tarpeeksi bensaa eikä liiku niin rivakasti myöskää eteenpäin.

Kaasuttimen " viritys" on vähintään harhaanjohtavaa, koska ko. osa harvemmin sisältää kuristuksia ( irroitettavia sellaisia) tai antaa paljon työvaraa. lähes kaikki ns.muokkaukset vaativat rahaa ja kauppareissun. Kaasarissa ON kuitenkin pari asiaa jotka  hoitamalla saattaa. saada lisää tehoa.


nämä on :
- kaasuttimessa olevan neulan paikan vaihto

- vanhan suuttimen vaihto ( tai poraaminen, josta usein seuraa vaihto kuitenkin, ehjään.)

-( ei todellakaan missään nimessä suotavaa tai ehdotettavaa)vanhan kaasuttimen poraus tai avarrus

- kaasuttimen vaihto isompaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti